Arxiu d'etiquetes: Efectes adversos

DRESS causat per inhibidors del BRAF

  La síndrome de DRESS (Drug reaction with eosinophilia and systemic symptoms) és una reacció adversa a medicaments que genera una patogènia complexa. És més freqüent en determinats grups de  fàrmacs com els anticonvulsivants, però també es pot produir en … Continua llegint

Publicat dins de Adult, Farmacologia | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Efectes adversos en l’administració de corticoides per via epidural

Presentem una resposta a una consulta que ha generat debat recentment, sobre els possibles efectes adversos quan  s’administra un corticoide per via epidural     Autors: Maria Roch. Pilar Lalueza Responsable CIMSFHUVH: JC Juarez        

Publicat dins de Adult, Farmacologia | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Hepatotoxicitat per Erlotinib

Mostrem les opcions terapèutiques quan es produeix hepatotoxicitat per Erlotinib en el tractament del carcinoma de pulmó no microcític estadi IV     Autora: Dra: Emma Movilla Polanco

Publicat dins de Adult | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Efectes adversos de la fitoteràpia: La Lavanda

Presentem una consulta sobre els possibles efectes adversos de la lavanda sobre la possibilitat de produir teratogènia. Autors: Dra. Constanza Salazar Dr.  Marc Enriquez- Torres (@menriqueztorres)

Publicat dins de Adult, teratogènia | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Fàrmacs i hepatotoxicitat

Presentem el cas de possible hepatotoxicitat associada a diferents fàrmacs, inclòs l’alemtuzumab Autor: Marc Enriquez Responsable CIMSFHUVH: JC Juárez

Publicat dins de Adult, Farmacologia | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Pseudoal·lèrgia a antiinflamatoris no esteroídics (AINE)

Presentem una consulta sobre les possibles opcions  terapèutiques en pacients amb antecedents d’al.lèrgia a AINE Autora Dra Ingrid Gaso Dr JC Juárez

Publicat dins de Farmacologia, Pediatria | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Pautes pel tractament de l’extravasació per vancomicina en pediatria

L’extravasació per medicaments és un efecte advers que malauradament es pot produir al medi hospitalari. Presentem concretament la informació que s’ha trobat a l’evidència respecte al tractament de l’extravasació de la vancomicna. També s’inclouen referències generals de l’extravasació per medicaments. Autors: … Continua llegint

Publicat dins de Pediatria | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Linezolid i insuficiència renal

Freqüentment es realitzant consultes al nostre CIM sobre l’administració de fàrmacs en insuficinència renal. Presentem la resposta sobre la necessitat d’ajustar  linezolid. En principi, aquest antibiòtic no presenta un ajust de dosi, pero la revisió de la bibliografia ofereix  informació … Continua llegint

Publicat dins de Adult, Farmacologia | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Actualització en el tractament del sagnat causat pels nous anticoagulants

Mostrem una revisió sobre l’estat actual del tractament del sagnat causat com a efecte advers dels nous anticoagulants. Com es pot comprovar, encara hi ha moltes incògnites, però es poden valorar propostes d’organitzacions científiques i recomanacions  d’experts, sobretot en situacions … Continua llegint

Publicat dins de Adult, Farmacologia | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Efectes adversos dels antibiòtics en la coagulació

Es presenta una consulta sobre els efectes adverses de la piperacil.lina-tazobactam i co-trimoxazol sobre el temps de quick Autor: Dr Diego Mena Responsable CIMSFHUVH: Dr. J.C Juárez

Publicat dins de Adult, Farmacologia | Etiquetat com a | Deixa un comentari